для поиска точной фразы используйте кавычки, например, "юридические услуги" помощь
Название: Луганська обласна громадська організація «Луганський прес-клуб»
Ф.И.О: Елена Ткаченко
Телефон:
E-Mail:
Веб-сайт: http://www.pressclub.goldpages.com.ua

28/05/2008

Проведено аналіз 17 незалежних газет за період з 01.10.06 р. по 26.10.07 р., представлених у краєзнавчому відділі обласної бібліотеки ім.Горького (список додається в додатку 3), та аналіз контрольної групи 8 районних та міських периферійних газет, разом 318 випусків. Визначалися: структура газети, провідна тематика, було вивчено зміст провідних статей, встановлено позицію редакції щодо викладених питань, оцінено спрямованість газети, визначено місце в інформаційному просторі району. Структура газет: До 20% - офіційні повідомлення, офіційна хроніка( після сесій місцевих рад – до 40% площі); статистичні дані, регуляторні акти, висвітлення приїздів посадових осіб з обласного центру 25 - 33% - інформація, нариси про діяльність органів місцевого самоврядування, провідних посадових осіб, їх PR. В незалежних газетах – до 15%, часто з критичних позицій, листи читачів. до 5 – 7 % площі – проблемно-аналітичні статті. В незалежних газетах – 25% і більше. Інше – програми, реклама, повідомлення тощо – до 10-20%. Провідна тематика: Газети, де є засновниками міська влада ( ради чи виконкоми, представники партії регіонів), значну увагу приділяють утвердженню політичних гасел партії регіонів, критиці їх політичних опонентів на державному рівні, закликам до надання російській мові статусу державної та тісній співпраці з Росією, значне місце на газетних сторінках надається виступам лише депутатів міських рад та Верховної Ради від партії регіонів на (наприклад, газети „Сєвєродонецькі вісті”, сватівська „Голос громади”, „Рубіжанські новини”, „Стахановское знамя”, „Вісник Старобільщини” та ін.). Такі теми, як економічний розвиток міста чи району, місцевий бюджет, житлово-комунальне господарство, тарифи на комунальні послуги та пільги на їх оплату також не залишаються поза увагою, але подаються лише з позиції місцевой влади. Значно менше висвітлюється земельне питання. У цих газетах широко надається слово представникам місцевої влади (керівним працівникам міськвиконкому та його відділів та служб, пенсійоного фонду, прокуратури та ін.). Позиції редакцій: Деякі незалежні ЗМІ чітко виявляють свою позицію, в тому числі з питання, яке займає перше місце за критерієм актуальності – земельні питання (Сватівські вісті).В інших практично не робиться спроби представити альтернативну точку зору, надати слово своїм політичним опонентам, а також не залучається місцеве населення до обговорення цих життєво важливих для нього питань. Видається доцільним відзначити відсутність практики надання можливості місцевому населенню через газети обговорювати складання місцевого бюджету та контролю за його виконанням. Існує практика лише доведення його через газети „до загального відома” і найчастіше у загальних цифрах. Незалежні газети, на жаль, представлені у краєзнавчову відділі, у далеко не повному обсязі. (Як пояснили співробітники відділу, редакції газет за домовленістю безпосередньо надсилають у бібліотеку сигнальні примірники, але, на жаль, ця домоввленість часто не виконується). Оцінка спрямованості: З незалежної преси варто відзначити достатньо об”єктивну активну громадську позицію газети „Пресс-шанс” (російськомовна газета м.Красний Луч), яка широко впроваджує практику залучення населення до активной участі у житті міста і обговоренні життєво важливих тем на сторінках газети (рубрики „Подумаем вместе”, „Коммуналка”, „Власти на заметку” присвячено обговоренню екологічних питань, нового житлового кодекса, стану житлово-комунального господарства міста, а також реагуванню місцевої влади на публікації – ії відповіді та інформації ). Такого ж спрямунаня є газета „Республіка.Ру” (м.Рубіжне), яка також підтримує активний зв”язок із своїми читачами, через публікації листів населення, обговорення іх тематики, надання газетної площі для відповіді влади на публікаціії(Цены социалки, Тарифы, Денежные ливни над ЖКХ, Психическая атака жилсервиса). Виразно альтернативну владній точку зору дає газета „Сватівські вісті”, яка порушує проблеми громадського звучання, зокрема в сфері ЖКГ, протидії корупції, закритості влади. Місце в інформаційному просторі: Газети виходять загальним накладом 106 700 примірників щотижня, що перевершує наклад районних та міських газет, засновниками яких є органи місцевого самоврядування або РДА, на 32%. Ми не підраховували співвідношення з комерційними виданнями, які заполоняють газетний ринок на периферії. При цьому в суто сільськогосподарських районах (Сватівський) наклад незалежних ЗМІ складає всього 4,5 тис. В інших 9 сільськогосподарських районах незалежних ЗМІ немає. Незалежні газети виходять в містах обласного підпорядкування, де інші стосунки місцевого населення з владою, більше можливостей фінансування газет. Наявність незалежних ЗМІ в районному центрі Сватове – наслідок розвиненості цього містечка, яке було раніше центром повіту. Таким чином, Інформаційний простір периферії Луганської області визначається: 1. Газетами, засновниками яких є районні ради , частково разом з РДА і які проводять політику офіційного обласного центру та місцевої владної еліти, бізнес-еліти. 2. 1 раз на місяць газети виходять в форматі „газета в газеті”, тобто спецвипуск газети Луганської обласної ради „Известия Луганщины” займає 50% площі районної газети і пропагує офіційну точку зору обласної ради, яка є рупором партії регіонів і постійно надає негативну оцінку діям нової влади в Києві. 3. Вплив цієї групи газет заключається в тому, що вони дають орієнтири для влади на місцях, через них – місцевому депутатському корпусу, виробничій адміністрації, чільникам соціальної сфери. Тому вони відіграють провідну роль в формуванні офіційної точки зору місцевої еліти, яка розповсюджує її серед населення. На ці газети існує передплата, вони представлені в місцевих установах, бібліотеках. 4. Незалежними ЗМІ, які проводять політику на захист прав громадян, місцевих громад, на розбудову правової держави. ЇХ вплив в цілому менший, ніж газет першої групи, тому що ареал їх розповсюдження – міста, а сільські жителі їх практично не можуть придбати. 5. Незалежні газети виходять інколи з перебоями, наклад їх міняється порівняно з тим, що зазначений в реєстраційних документах, передплати на них зазвичай немає, вони надходять у відкритий продаж. Були випадки конфіскації ( усної заборони продажу) випусків газет, м матеріали яких не влаштовували місцевих посадових осіб ( приклад – м. Старобільськ, критична стаття про відмову місцевої влади провести громадські слухання з питань ЖКГ). 6. Особливе місце посідають відомчі газети. Різко виділяється газета НПГ „Шахтар” (Краснодон), яка виражає точку зору найманих працівників шахт і користується великою популярністю в шахтарських регіонах, що охоплюють 2/3 населення Луганської області.